Brev:
Hvordan forebygges hård mave?
10. februar 2024
Alder:
6 mdr.
Hvordan forebygges hård mave?
Hej Helen
Tak for din brevkasse og alle dine bøger. Og stort tillykke med din nye bog - den må jeg bestille, jeg bruger lige nu din bog om børn og mad, og den er jeg rigtig glad for!
Jeg har dog et spørgsmål, nu hvor vi er startet op med grød. Jeg synes det går godt, og jeg forsøger at variere mellem forskellige grødtyper, så lillebror får noget forskelligt. Jeg synes dog, at han viser tendens til lidt forstoppelse og tydeligt presser mere, når han skal af med afføringen nu, end han gjorde, da han kun fik mælk.
Hvad kan jeg gøre for at forebygge forstoppelse nu hvor han er begyndt med grød? Og er det okay, at jeg giver ham sveskemos i grøden - det virker til at fungere, men jeg har hørt, at det ikke er så godt?
Hilsen
Mor til to.